torstai 11. toukokuuta 2017

Ti ti tyyūüź¶


Tuli tällä viikolla testattua aikaisin heräämisen kyky, kun 5.30 piti olla koululla ja siitä niin linturetkelle luokan kanssa kirpeään pakkasaamuun. Vaikka toisaalta oli se ihanaakin herätä kilpaa auringon kanssa ennen viittä ja liikkua silloin ulkona, kun oli vielä täysin hiljaista. Vain jokunen koiranulkoiluttaja oli siihen aikaan liikkeellä.

Ja tietenkin parasta ei ollut tajuta, kuinka huono olen linnuissa, jos ei lasketa västäräkin ja mustarastaan tunnistusta vaan saada käteensä kaksi kuppia kuumaa kaakaota, syödä kunnon voileipää puisella penkillä sormet jäässä ja maistaa vastapäätä istuvalta itse tehtyä vegaanibanaanikakkua. Se oli oikeastaan yllättävän hyvää ja näytti maistuvan mustarastaallekin.

Itseasiassa oli niitä lintujakin ihan hauska tiirailla, varsinkin, kun pääsi kunnon kaukoputkella niitä kattelemaan jyrkkärappuisesta lintutornista, jonka kaiteeseen oli kaiverrettu ties kuinka monien parien nimikirjaimet ja muuta kirjoitusta.

Hassua, miten pari peltoa ja vanhempi talo auringonpaisteisessa maisemassa sai minulla heti mökkitunnelman aikaiseksi. Ehkä asiaan vaikutti jalassa vilkkuvat punaiset villasukat. Taidan todella kaivata jo kesälomalle.

Pitipä meidän oikein keksiä oma lintujakin - opettajilla tuntuu riittävän mielikuvitusta näiden tehtävien keksimiseen :D Meidän näkymätön pilvien päällä asuva lajimme lisääntyy suvuttomasti. Joka kerta, kun joku lausahtaa, että häntä väsyttää Kyöpelinvuorelle ilmestyy uusi lintu, joka ravinnokseen käyttää ihmisten painajaisia. Laji sai nimekseen Unippo.
(parini valitettavasti hylkäsi ideani siitä, että lintu olisi syönyt pikkulapsia, aivan oikein - mielikuvitukseni on kyllä riemukkaasti valloillaan ennen aamu seitsemää)

Sen retken jälkeen kyllä nuokuin koko päivän koulussa ja vielä teatterikerhossaki tuntui, että tekisi mieli käpertyä siihen hämärään nurkkaukseen nukkumaan punaiselle sohvalle..

Mit√§s teille kuuluu? ūüíô

6 kommenttia:

  1. Oon onnellinen ettei meillä oo ikinä tuollaisia aikaisia koulu aamuaja. En oo mitään aamu ihmisiä. Mä tässä ihan mielen kiinnosta kyselen, että ookko ajatellu ajaa minkäänlaista korttia sittenkun se on mahdollista? Käsittääkseni oot sitä ikäluokkaa tai jotain. Mä ite just ajoin mopon ja traktorin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ikinä ei oo mun ennen ihan noin aikaisin tarvinnu kouluu varten herätä, mut olihan se hauskaa vaihteluu.
      Jaa a, se ei mun kohdalla ihan vielä ajankohtaista ole :D Tällä hetkellä oon sitä mieltä, että julkisilla pystyn tarpeeks hyvin liikkumaan, mutta kenties sen ajokortin aika vielä joskus koittaa.

      Poista
  2. Tosi kiva idea koululta tuollainen lintujen bongaiu! Vähän ehkä ärsyttäis aikaisin herääminen mutta kyllä siitä varmasti selviäisi, kun saa kivoja uusia kokemuksia :) Mulle kuuluu hyvää, paitsi ensi viikon jälkeen alkava koeviikko alkaa jo vähän stressaamaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! Todellakin kaikki tällainen tuo vaihtelua normaaliin arkeen :)
      Auts, tsemppiä niihin kokeisiin! Ittellänikin on muutamat vielä tulossa, mut sit olis tääkin lukuvuos ohi. Huh.

      Poista
  3. Hei, mun banaanikakku pääs sun blogiin, kiva, että tykkäsit :D Ja tuo ylin kuva on tosi kiva.
    -Leena :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, joo se oli hyvää, vaikken yleensä vastaavista pidä - kiitos :)

      Poista

Kerro minulle toki, mit√§ ajattelet ūüíô Kommentit saavat aina iloiseksi.