sunnuntai 31. tammikuuta 2016

Tammikuun kooste



"Torstai 28.01
Eilen saatiin tietää ensi jakson lukujärjestykset... Byää, viisi tuntia kieliä viikossa. No onneksi meillä on 3 tuntia historiaa <3 ja musiikkia, vaikka olenkin siinä totaallisen surkea :D En osaa laulaa, en osaa edes ala-asteella opetettuja teorioita, en osaa soittaa mitään enkä omista rytmitajua, en sitten yhtään.
No mutta enköhän minä tästä keväästä selviä, katsotaan sitten ensi vuonna, josko painotteinen luokka ja saksan kieli verottavat liikaa voimia... ainakin harmikseni pääsen eroon kaikista taide ja tekemisaineista (paitsi siitä kirotusta liikunnasta, jos olisin voinut luopua..)
Tänään oli koulussa onneksi lyhyt päivä :3 Ekalla tunnilla pääsimme kavereitteni kanssa esittämään tähdistöryhmätyömme ja sain luvan tehdä seuraavan yksilötyön astrologiasta!! Eli teen tähtitieteen työn aiheesta, jolla ei ole nykyään enää suoraa yhteyttä tähtitieteeseen :D Keskityn siis historiaan!"

Koko tammikuun olen vain pyörinyt koulussa, tehnyt koulujuttuja vapaa-ajalla ja päässyt irti rutiineista kunnolla vain harrastuksissa... no jaa, kaipa tätä elämäksi voidaan kutsua, sillä valon pilkahduksia on näkynyt harmaudessa.



Olen piirtänyt, katsonut lempitvsarjaani Murdochin murhamysteerejä, lukenut kasan kirjoja ja saanut kasan kirjoja vain vähän luetuksi, sillä ajatukset pyörivät iltaisin ja viikonloppuisin lähes koko ajan saman asian ympärillä. Ihastunut, ihastunut, rakastunut, ihastunut parhaaseen ystävään.

Jos väittäisin tässä kuukauden itsetutkistelussa ja muussa lievän ahdistuksen tunnemyräköissä itseäni yhtään sen paremmin oppineeni tuntemaan, minä kylläkin sanoisin vain puolitotuuden. Mitä enemmän ajattelen jotain asiaa, sitä enemmän syntyy uusia ajatuksia, jotka ajatuskartan tavoin vain kasvavat ja kasvavat. Mutta jostain asioista olen nykyään varmempi, aavistan tietäväni ja haluavani jotain oikeasti.

Kyllä tässä kuukaudessa olen kuitenkin runojen kirjoittamiseltakin kirjoja kerennyt lukea! :D (kuten aina)
Yhteensä 7 kokonaista kirjaa ja kolme kirjaa jäi kesken. Sivuja luin 2091... nöf, olen hitusen pettynyt itseeni. Yleensä pääsen siihen yli 10 kirjaan kuukaudessa, mutta menköön nyt laiskuuden piikkiin tämä :D
Luin seuraavat kirjat:
Antoine De Sain-Exupéryn Pikku Prinssi
Delphine De Vigan No ja minä
Maggie Stiefvater Väristys
Jennifer E. Smith Tilastollinen todennäköisyys kohdata Se ainoa Oikea
Mikko Kalajoki Taas mua pohjaan
Katariina Leino Sirkusprinsessa
Kerstin Gier Safiirinsini

Kesken jäivät:

Maggie Stiegvater Häivähdys
Michelle Paver Sudenveli
Kerstin Gier Smaragdin vihreä

Paras kirja näistä luetuista on ehdottomasti Pikku Prinssi, rakastuin siihen syvästi <3 Se oli mielenkiintoinen, ajatuksia herättävä ja ihana.
Muita hyviä oli Safiirinsini, koska Rakkaus ei katso aikaa on upea trilogia, josta pidän hurjasti :)
Ja jos nyt ensi kuussa saisi pidettyä pienen netti/somelakon...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro minulle toki, mitä ajattelet 💙 Kommentit saavat aina iloiseksi.