tiistai 22. joulukuuta 2015

Laura Lähteenmäki Iskelmiä

Iskelmiä
Laura Lähteenmäki
Wsoy
230 sivua

"En ole ennen huomannut, että Samulilla on vähän ylipitkä tukka. Se on muutenkin leikattu hauskasti, nypitty epätasaisesti, kuin töyhdöiksi. Jotkin tupsut ovat pystyssä, jotkin eivät. Huomaan myös, että hänen kasvonsa ovat kapeat, suu yltää miltein korvasta korvaan. Ja silmät. Nekin ovat jotenkin jännät. Lähellä toisiaan.
     Ne ovat ihan kivat silmät. En ole ennen pannut merkille."

Olen lukenut Lähteenmäeltä aikaisemmin kirjatrilogian North End, mikä on todella upea sarja!
Joten ajattelin, että tämänkin kirjan on pakko olla hyvä. Se on, mutta se ei silti kuitenkaan täysin uponnut minuun.

Tarina kertoo partiota harrastavasta 16-vuotiaasta Ainosta, joka on ollut koko elämänsä ajan ainut lapsi, elänyt masennuksesta kärsivän äitinsä ja viherpiipertäjä isänsä kanssa, istunut koulussa välitunnit kukkaruukuilla välillä seuranaan tytön ainut ystävä Hanna. Sitten luokkaretkellä tapahtuu jotain mikä saa tytön sydämen heräämään. Samuli.

Ensiksikään koko kirja ajan minua häiritsi nimi Samuli... ole nyt Samu tai Sakke, mutta ei Samuli se vain kuulostaa oudolta eikä jotenkin nimi istunut hahmolleen.

Luen tämän koko kirjan yhdessä iltapäivässä odottaen, että se paranisi loppua kohden.
Liian paljon edestakas huopaamista rakkaudessa, pidän kirjoista, joissa on romantiikkaa ja teinirakkautta. Tässäkin sitä oli, mutta jotenkin olen niin tottunut, että se on aina sitä vähän suutelemista kiedottuna ihanaan salaperäiseen fantasiaverkkoonsa. Nyt se on revitty auki realistisuuteen, lisätty vähän pelkoa ja väkivaltaa. Ei minun juttuni, mutta toimii tässä kirjassa.

"Olen partiossa toinen ihminen muutenkin, kettutyttöni palvovat minua ja samoajissakin minut halutaan mukaan taitokilpailuihin ja retkille. Partiomaailma ja tämä toinen eivät kohtaa."

Kivan pienen säväyksen tälle kirjalle antaa partio, mutta kun sinnekin ilmestyy ongelmia... Voi Aino parkaa..
♥♥♡♡♡ En lukisi uudestaan, mutta tälläisenä nopea lukuisena hyvä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro minulle toki, mitä ajattelet 💙 Kommentit saavat aina iloiseksi.