tiistai 29. syyskuuta 2015

Carborundum ja muuta taidetta

Minä tein sen! Sain piirretyksi henkilön mallista alle puolessa tunnissa! :D Se on minulle paljon, vaikka tämän henkilön kasvojen toisesta puoliskosta tuli kaamea...




Mutta siinä pieni kuva Essie Daviksesta <3 Essie is one of my favourite actors.
Ja sen sijaan, että olisin fiksuna ihmisenä tehnyt mitä minun piti kuviskoulussa niin ei... minähän piirrä näyttelijöitä lyijykynällä ja säädän jotain tuollaista..

Mutta kyllä minä sain edes yhden koevedoksen tehtyä carborundum- ja kuivaneulatekniikoilla toteutetulla grafiikanlaatalla...

Eli:

- Ensin suunnittelin ja ideoin työni. (Luonnostelin kahdeksan viivaa ja lintsasin vähän aiheissa)

- Seuraavaksi leikkasin pellistä pitkulaisen soikien muotoisen laatan, jolle piirsin tussilla keijun katsomassa veden pinnalla väreilevää peilikuvaansa. (Se hankalimman kautta... minä sain tehdä nyt kerran sen miltein ympyrän muotoisen laatan, vaikka tietystihän se on vaikeampaa. Eikä opettaja nyt missään nimessä sitä erityisemmin suositellut)

- Sen jälkeen raaputimme tussijäljet kuivaneulatekniikalla eli piirsimme terävällä piikkikärkisellä kynällä laatalle, siten, että kaikki piirretty tulee myös laatalle raaputettuna.

- Carborundum kutsuu! Eli tästä carborundum-hiekasta ja gessosta tehtiin "maalia", jota siveltiin laatan pinnalle niille kohdille, joissa ei ollut raaputusjälkeä. Näin ollen maalia siis tarttuu vain maalatulle ja raaputetulle pinnalle.

- Annettiin kuivua ainakin kaksi päivää eli seuraavalla kerralla pääsimme vihdoin vedostamaan laattoja.

- Maalia levitettiin aika ohuelti raaputus ja maalatuilla kohdille, sen jälkeen pyyhittiin ylimääräiset maalit puhelinluettelon sivulla. (Minun kohdallani: Sotkettiin kädet maaliin, koska olin unohtanut käyttää suojahaskoja ja opettaja pilasi osittain työni... sitä väriä kuului olla siinä kohtaa argh!)

- Laatta vedostettiin ja volá! Meillä on valmis työ!
Kaamee selitys... :D No toivottavasti nyt saitte edes jonkinlaisen käsityksen mitä tein! Ja kommenttia voi aina laittaa tulemaan, jos ei ymmärtänyt!
Ja pakko tunnustaa... en mä osannut piirtää nopeasti! Tää näyttää kaameelta x.x

Laatta
Vedokseni :)

10 kommenttia:

  1. Siis sulla on aivan ihana blogi. Osaat kirjoittaa tosi hyvin <3 Saan inspiraatiota näistä sun kirjoituksista. Voiko sulle laittaa nimettömänä jossain runoja joita oon ite vääntäny (ei kyllä kauheen hyviä).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos <3 Et arvaakkaan paljon tää kommentti lämmitti mun mieltä :)
      No siis jos haluat niin instagramissa directillä, @lizaahhs tai haluat sähköpostiin lähettää niin lixaaah@gmail.com :) ei kovinkaan anonyymisti pysty, mutta jos haluat lähettää niin niitä mielelläni lueskelisin!

      Poista
    2. Oiko sulla kik palvelua?

      Poista
    3. Se sähköposti käy hyvin sittenkin. Mihin osoitteeseen?

      Poista
    4. Voit lähettää ne lixaaah@gmail.com :)

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Kiitoksia! :) Rehellisesti sanottuna ei ihan minun parhaimmistoa, mutta tekniikkaa oli hauska kokeilla!

      Poista
  3. Jep hienot Essie Davis ja kuvistyö! <3 (Tajusin ehkä miten se tehdään, mutta en tule muistamaan nimeä :D)
    Puhelinluettelon sivuja... Nyyh... Puhelinluettelot katoaa pian tästä maailmasta :'(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. <3 Kiitoksia! Kuule, en minäkään sen nimeä aluksi muistanut ollenkaan, sanoin vaan, että se carborummdumdumdum-juttu xD
      :( Tiedän...

      Poista

Kerro minulle toki, mitä ajattelet 💙 Kommentit saavat aina iloiseksi.