maanantai 31. elokuuta 2015

Olen kännykkäriippuvainen



Joskus sitä toivoo pystyvän muuttumaan, kumittamaan asioita, korjata menneen. Se muutos ei vain tapahdu minuutissa, eikä edes viikossa. Toisaalta joskus, sitä vain tajuaa vain muuttuunensa.

Minusta on tullut kännykkäriippuvainen.

Youtubeholisti.

Wappiaddiktoitunut.

Roikun nykyään liikaan netissä. Hukutan aikani musiikkiin. Koulussa juttelen miltein kaikki välitunnit wapissa kaukana olevalle ystävälle. Se ei välttämättä ole väärin, mutta.
Silti se menee liian pitkälle. En osaa olla enää kunnon kaveri. En oikeassa elämässä. Elämäni on puoliksi netissä, miksi muuten ilahtuisin paljon kommentissa tarinablogissani ja koulussakin ajattelen vain sitä milloin pääsen kotiin säätämään jotain blogiin...

Miks minä muutun...? Välillä ahdistaa, välillä tekee mieli kiljua ja nauraa naapureiden kanssa. Miksi minun on helpompi olla nuorempien kanssa? Tai netissä? Liian monta kysymystä... mistä löydän vastaukset?

Sometimes tuntuu jopa siltä, että kulutan youtubessa enemmän aikaa kuin itse kotona. Siitä on tullut yksi koti lisää. Kännykkä on koko ajan kädessä, sitä ladataan päivittäin... en halua olla tälläinen kännykkäriippuvainen.

Ehkä mä vain kuvittelen liikaa... mutta tää elämä ei tunnu oikealta. Olen koulussa, roikun kännykällä, luen, yritän kirjoittaa, kuuntelen musiikkia, roikun lisää kännykällä ja menen taas nukkumaan. Eih..

Minä en ole niin paljoa sosiaalisessa mediassa tai sielläkin olen nimimerkillä... en ole snäpissä, en ole facebookissa. Olen kyllä instassa (@lizaahhs) mutta sekin on niin... outoa. Pitäisi pitää tauko koko netistä. Kunnolla.

Ahdistaa, ärsyttää, häiritsee... Silti olen se positiivinen oma itseni siinä samalla. Olen kunnon nettiriippuvainenteini.

Apua.

4 kommenttia:

  1. Musta tuntuu välillä ihan samalta... Välillä toivoisi etten olisi koskaan ostanut kosketusnäyttöä. Olin aiemmin ylpeä että en omista sellaista joten en ole riippuvainen ja nyt... Mutta musta pitkä välimatka on kuitenkin hyvä syy, täähän on melkein kuin olisi ulkona sun kanssa :) Mutta voidaanhan me välillä vähentää sitä ja koulu ja läksyt hoitaa kuitenkin siitä osan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä niissä kosketusnäytöissä on hyviäkin puolia. Ja niin :)
      Kyllä! Mä vaan käytän kännykkää sillee siinä samalla, kun kuuntelen esim. läksyjä tehdessä musiikkia...

      Poista
    2. Onhan niissä, mutta jos olisin Suomessa olisin jättänyt ostamatta.

      Poista

Kerro minulle toki, mitä ajattelet 💙 Kommentit saavat aina iloiseksi.