perjantai 7. elokuuta 2015

Anna kirjoista ♡


Kukkia, koska niitä ei voi olla ikinä liikaa <3

Näin tällä viikolla siilin! :3

Kiipesin omenapuuhun :)

Nothingwill ever be the same again.
-L. M. Montgomery

Anna-kirjoja ei voi kuvata kuin yksi sana kaunis. Vaikka tuo yläpuolella oleva sitaatti ei liitykkään näihin kauniisiin kirjoihin millään tavalla, tuo lause tuo minulle juuri Anna-kirjoja kuvaavan tunteen. Kauniin, haikean ja toiveikkaan.

Luin nämä ihmeelliset kirjat joskus kolmosella tai nelosella ja rakastuin niihin heti. Inhosin vain sitä, kun Anna kasvaa niin vauhdilla kirjoissa ja en pitänyt sarjan viimeisimmistä osista, kun Anna on niissä aikuinen.

Pidin eniten Annan tyttöajan vuosista, korkeakoulussa ja opettajana. Sarjan lempikirjani oli Anna opettajana. Ja mitä pidemmälle luen tätä sarjaa toista kertaa sitä hankalampi minun on sanoa lempikirjaani...

Nyt huomaan rakastavani Annaa myös aikuisena. Nauroin kirjaa lukiessani katketakseni ja ei oli tarvittu kuin täydellinen hiljaisuus niin olisin itkenytkin.

Viimeksi olin kirjannut kirjallisuusvihkooni koulussa, että lempihahmoni olisi Leslie Moore. Ei. Tällä kertaa sydämeni valloittivat Kapteeni Jim ja Cornelia-neiti. Tietysti pidin paljon Lesliestä ja muistakin, mutta jotenkin rouva Mooren ulkonäkö hämäsi minua edellisellä lukukerralla pahasti. Nyt näin paremmin pinnan alle.

Anna kirjoissa on niin paljon ihania kuvauksia, runollisia ajatuksia. Niiden takia aloin miettiä minkä värisistä ruusuista pidän eniten, tai onko pimeys joillekkin muka todella vihollinen.

Pidän eniten tummanpunaisista ruusuista. Valkoiset ovat kyllä viattomia ja valkoinen on yksi lempiväreistäni, mutta ruusuihin valkoinen ei sovi. Eikä vaaleanpunainen, sillä ne värit sopivat joihinkin muihuin kukkiin. Ruusut ovat minun mielessäni aina syvän punaisia.
Ja minulle pimeys on ystävä. Se täytyy ottaa vain oikein vastaan.

Mutta nyt olen lukenut Anna sarjan kahteen kertaan aina Anna omassa kodissaan kirjaan saakka. Vielä viimeiset kaksi kirjaa ja voin tietää mikä on lempikirjani tästä sarjasta, vaikka se kyllä tulee luultavasti muuttumaan vuosien varrella, kuten jo huomattiin.

L. M. Montgomeryn tuotannosta mitä nyt olen lukenut, niin Annakirjat ovat parhaita ehdottomasti. Ja ne tulevat olemaan Harry Pottereiden ohella aina yksi lempikirjasarjoistani :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro minulle toki, mitä ajattelet 💙 Kommentit saavat aina iloiseksi.