keskiviikko 22. heinäkuuta 2015

Taidetta ja sateenkaaria

Olin eilen vähän kipeänä, sen jälkeen kun olin miltein pyörtynyt toissapäivänä ympäristötaidekurssilla. Päätä särkee ja kurkku on kipeänä..

Olin maanantaista lähtien oikein ihastuttavalla ympäristötaideleirillä... pikkuveljeni ja -siskoni kanssa. Kolmistaan! Että sellainen kerta, eipä ainakaan tarvinnut tutustua maanantaina kehenkään, kun opettajan nimi oli helppo muistaa ja muut jäsenet on tuntenut koko heidän ikänsä xD Tiistaina seuraamme kylläkin liittyi yksi rasavilli poika..








Teimme tuollaiset ihanat vihkoset, joiden kansiin painettiin ruokaöljyn ja kynttilän avulla kasveja kaakelilaatalla. Eli hitunen ruokaöljyä levitettiin laatalle, joka pistettiin sellaisen ulkokynttilän päälle, jotta ruokaöljy paloi mustaksi.
Sitten laatalle painettiin kasvi ja sen saatua väriä pintaansa se siirrettiin paperille.
Vinkki: Isot lehdet on helpoin painaa, sillä niiden ympärille ei jää niin paljoa sormenjälkiä.
Kansien tultua valmiiksi, niiden väliin tietysti laitettiin sivuja ja lopuksi koko vihkonen sidottiin kiinni paperilangalla.

Tiistaina me maalasimme viirin, johon pääsin tekemään kirjaimet O:n ja T:n. Käärmeteema tuli ryhmämme nimestä "Pyyttonstarat"......... ja edelleen minulle tulee mieleen käärmeistä Luihuiset.



Sää oli todella todella kuuma ja nestehukasta, nälästä ja auringosta johtuen olin pyörtyä tiistaina, kun teimme jättisaippuakuplia, joillain ihme litkulla ja mm. tennismailoilla ja sellaisilla kepeillä, joiden välissä on kolmion muodostavat narut.






Sateenkaaret <3





Tänään en ole tehnyt mitään ihmeellistä. Luin vihdoin Lumoleipomon loppuun ja roikuin youtubessa suurimman osan ajasta. :D Tietysti katsoin Neiti Fisheriä, joka muuten taisi olla tämän kesän suosituin tv-sarja Suomessa tai jotain. Erityisesti jumitin tänään katsomassa Neiti Fisheriä youtubesta <3 ja selailin jotain minulle uusia vlogeja 

2 kommenttia:

  1. Sulla oli mukava päivä ja leiri :) Tommonen kansienteko kuulosti tosi mielenkiintoselta.. :o En oikeestaan ees tajunnut miten se tehdään xD Mutta joo kuitenkin. (: <3 Sateenkaaret on ihania.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep niin oli :)
      Se oli mielenkiintoista ja kivaa, no mä en osaa selittää paremmin xD
      <3 Ovat

      Poista

Kerro minulle toki, mitä ajattelet 💙 Kommentit saavat aina iloiseksi.