keskiviikko 27. toukokuuta 2015

Turun retkellä luokan kanssa

Klo 8 aamulla lähti bussi kohti Turkua... Toisin kuin yleensä sää oli kaunis aurinko jopa paistoi! Meidän luokan retkillä sataa harvoja poikeuksia lukuunottamatta, mutta nyt päästiin nauttimaan auringosta!! :D
Ja sitten alkoivat vaikeudet - eksyimme, sillä joidenkin tietyöden takia jouduttiin sivuteille...
Matka kuitenkin on alkanut hyvin karkkia mussuttaen, musiikkia kuunnellen ja piirrä ja arvaa-leikkiä pelaten, tietysti Harry Potter aiheilla :D Piiroksien laatu oli kyllä mahtava, kun ehdin piirtää ehkä puoli minuuttia... x)

Tunnistatkos Lajitteluhatun ja Hedwigin kuvasta? :D

Lizaahh klo 9.23

Kohta saavutaan Turkuun!! Puoli tuntia vielä arviolta vielä :) Hirsipuuta pelattu kaverin kanssa... Ja muut pelaavat jotain sanapeliä, johon tarvitaan nettiä ja minulla sitä ei ole :( joten olo hieman ulkopuolinen... Mutta eiköhän tämä tästä, ainakin musiikki pauhaa!

Lizaahh klo 10.31

Ja bussissa taas! Myöhästyttiin opastuksesta, joten opastettua kierrosta lyhennettiin, enkä ehtinyt edes ottaa kuvaa Turun Linnasta ulkopuolelta :( Opastus oli aika mielenkiintoinen, mutta minulta meni pikaversiossa vähän ohi nämä asiat.... Ja kun en edes ehtinyt kuvata rauhassa, enkä lukea mitään niitä tietokylttejä!
Ja täällä alkoi sataa, kun menimme syömään... Eli nyt sitten se meidän luokan retkisää onni palasi normaaliin uomaansa!

Lizaahh klo 15.06

Tyypit yrittää nukkuu täällä bussissa, äsken kuunneltiin musiikkia ja nyt mä vaan täällä kirjottelen postauksia :D
Käytiin Turun tuomiokirkossa. Ensimmäistä kertaa ymmärsin miksi ihmiset oikeasti käyvät kirkossa, rukoilevat ja kääntyvät kristinuskoon. Tuomiokirkolla oli jotenkin rauhoittava vaikutelma, ihana tyyni ilmapiiri ja ensimmäistä kertaa pidin urkumusiikista, joka kantautui kirkon yli 6000 urkuputkesta.
Käytävien alle haudatut vanhat ruumiit pelottivat erästä ystävääni :D Itse en kokenut hautojen päällä kävelemistä mitenkään karmivana.
Kannattaa muuten oikeasti käydä tuolla kirkossa, itse pidin siitä valtavasti!!

Lizaahh klo 17.23

Pääsit nyt kurkistamaan luokkaretkemme tapahtumia. Tässä vielä kuva Aboa Vetuksesta, jossa myös pääsimme vierailemaan!

1. Haluaa Turkuun... Oli varmasti tosi kiva reissu :) En tiedä olisinko itse pelännyt ruumiita lattian alla, olisi se vähän karminut... Katakombeissa sama juttu, kun tietää seinän toisella puolella makaavan vielä ihmisiä.

1. :) Juu, se oli! Itseäni se ei kovinkaan paljoa karminut... Katakombeissa, hmm.... tuntuu, että siellä ne kuolleet olisivat ehkä hieman karmineetkin minua!

2. Wee, mäki haluan Turkuun (karkuun) :D Mikäs se Aboavetus olikaan? *on aivan unohtanut* xD Ja mustakin se urkumusiikki kuulostaa hienolta vaikken varsinaisesti virsistä pidä mutta ne kuulostaa kivoilta soitettuna. :D

1. :D Sitten sinun pitää köydä siellä!! Se on se museo, jonka alta on kaivettu esiin kokainen vanha kivistä rakennettu kortteli, josta on kyllä enää vain ne talojen kellarit säilyneet :) En minäkään kovin paljoa virsistä pidä, mutta se urkumusiikki oli hienon kuuloista!

Kerro minulle toki, mitä ajattelet 💙 Kommentit saavat aina iloiseksi.