sunnuntai 10. toukokuuta 2015

Laulujeni pätkiä

Musikaalisuus... no sitä minulla ei ole, mutta joitain lauluja olen kirjoitellut ehkä jo noin kaksi, kolme vuotta.

Aluksi kirjoitin suomeksi, mutta nykyään kieli on muuttunut surkeaksi englanniksi. Aihe... mmm... sitä samaa ihastumisesta, rakkaudesta, joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta. Osa lauluistani muistuttaa joitakin olemassa olevia kappaleita, osa on sitten täysin oma juttunsa. Kirjoittelen näitä laulujani aika pitkälti joihinkin tarinoihin, mutta myös ihan huvikseni. Lähes kaikki englannin kieliset lauluni löytyvät Cloverin tarinoista täältä. Tai no... jos näitä edes lauluiksi voi kutsua, sillä niissä ei ole ihan kunnollista rakennetta...

Mutta siis... ajattelin tähän nyt kirjoittaa joitakin pätkiä talteen, lukekaa jos jaksatte ei todellakaan ole pakko. Tässä ei ole kaikkia laulujani, mutta kaikki, jotka löysin muistikirjastani (lue: viitsin laittaa tänne) ensimmäiset on kirjoitettu vuonna 2013.

Ensimmäisen "lauluni kertosäe", jonka ikinä kirjoitin muistiin

Tahdon, että elämä virtaa minussa,
niin kuin vesi, joka pulppuaa purossa.
Tahdon tuntea sen,
ilon, surun, rakkauden,
tuskan, vihan, kateuden.

Pätkä laulusta "Ystävän kavaltaja"

Niityn edessä, metsän vierässä, vuorten takana...
Et huutaa minua saa, vaan joudut odottaa,
että ystäviä voidaan olla taas.

Laulun "Veden haltija" ensimmäinen "säkeistö"...

Suuret aallot vyöryy rantaan,
ne hipoo kalliota vaan.
Yksinäinen veden haltija mä oon,
kun järvi tyyntyy soudan kuutamoon.

"Amy Ilse Elisabethin lauluista"

Hei! Muista kasvot nää,
mustat hiukset, vihreet silmät,
huulet, jota kerran suutelit.
Me kävelimme, halasimme ja hymyilimme.

Olet hirmulisko

Olet verinen sydänten murskaaja,
olet se mies katala ovela,
joka saa kaikki luulemaan,
että sinusta on heitä rakastamaan!

Minäkin sinun ansaan putosin,
ja luulit et sinuun hullaantuisin.
Vaan sinä ihastuitkin minuun,
ja minä - en rakastunut sinuun,
sillä tiesin, että kaikki on valetta,
petkutusta, kaukaa haettua!

Sydän on kummallinen

Mutta kun rakastuu yhteen poikaan,
ei toista sydämeen mahtumaan saa.
Siks tyttö kävelee pois kodistaan,
että sydän vois rakkauden unohtaa...

Rakkauden ääni

Kun se ääni mun päässäni soi,
se mut hulluksi miltein toi.
Se ääni alkoi, kun sä katsoit muhun,
silloin kun mä vilkaisin suhun.

Joella...

Mikä on se voima, joka saa
parin toisiaan salassa tapaamaan?
Se on se luonnon voima suurin,
joka on kuin....
Itse auringon paiste, itse täydellisyys,
se on voima, johon kietoutuu salaperäisyys,
se on se voima, joka saa joen virtaamaan,
se on se voima, joka saa parin toisiaan
salassa tapaamaan.

Se on mennyttä

Eikö se ollut jo selvä?
Se on mennyttä.
Miksi palasit ja kaivoit esille
kaivoit esille katkeran suloisia muistoja?

Nimettömästä laulusta

Piina, tuska ja Kuolema.
Miksi ne ovat mun seuraajia?
Miksi menneisyys langettaa varjonsa tulevaan?
Miksi synkkyys jää mieleeni asumaan?

Toinen nimetön laulun pätkä

Mä hairahdin sinisiin silmiin.
Mä vannoin rakkautta sille,
ilki ihanan äänen omistajalle.
Mä annoin rakkauteni väärälle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro minulle toki, mitä ajattelet 💙 Kommentit saavat aina iloiseksi.